La Revista de Bioètica i Dret fa vint anys

13.02.2024

Aquest 2024, la Revista de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona fa vint anys; la publicació va iniciar el seu camí el 2004, sota la direcció de la Dra. María Casado.

Amb motiu del vintè aniversari, durant aquest any, es programaran una sèrie d'activitats i iniciatives per commemorar la creació de la revista. A més, el Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO de Bioètica de l'any vinent (l'edició número 19) es dedicarà a l'“Ètica de les publicacions científiques a l'era de la intel·ligència artificial: 20 anys de la Revista de Bioètica i Dret”.

Durant aquestes dues dècades, la Revista de Bioètica i Dret ha analitzat els desafiaments ètics i legals més actuals de la bioètica, tant a escala local com global. Des de l'inici, s'ha publicat en accés obert amb l'objectiu de promoure el diàleg i el debat acadèmic, i expandir una comunitat de coneixement des d'un enfocament plural, laic i multidisciplinari.

Al llarg de tots aquests anys, s'ha posicionat com a referent en els principals repositoris de qualitat (SCOPUS, DOAJ, SciELO, Latindex, Carhus+, entre d'altres); actualment, està indexada en el primer quartil de Dialnet en les àrees temàtiques de filosofia, dret i filosofia del dret.

Així mateix, durant els darrers onze anys, ha rebut la distinció de qualitat i internacionalització que concedeix la Universitat de Barcelona a les revistes científiques editades per la mateixa institució.

L'any passat, també va rebre el Segell de Qualitat a les Revistes Científiques atorgat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i Tecnologia (FECYT), que reconeix la qualitat científica i editorial de les publicacions científiques espanyoles que compleixen uns requisits de professionalització internacionalment reconeguts, amb menció a les bones pràctiques editorials en igualtat de gènere.