Sessió en obert "Atención sanitaria ecológicamente sostenible: ¿cómo reducir la huella de la atención sanitaria?", amb Evelyn Brakema i María José Villalobos

Dijous, 16 de juny de 2022, l'Associació de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona organitza la sessió "Atención sanitaria ecológicamente sostenible: ¿cómo reducir la huella de la atención sanitaria?" ("Atenció sanitària ecològicament sostenible: com reduir la petjada de l'atenció sanitària?"); en aquesta ocasió, en obert, per a totes aquelles persones interessades en connectar-se.

[[{"type":"media","view_mode":"media_original","fid":"3050","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"900","style":"width: 600px; height: 338px;","width":"1600"}}]]

Temàtica:

La crisi climàtica es considera l'amenaça més gran per a la salut humana. Paradoxalment, el sector sanitari i els seus usuaris/es contribueixen substancialment a la petjada de carboni mundial.

En vista de la promesa de "primer, no fer mal" (jurament hipocràtic), com interpretar la contradicció que els sistemes de salut sovint no hagin fet de la sostenibilitat (ecològica) una prioritat? Encara més important, què podem fer una vegada hem reconegut el problema? Com pot el sector sanitari prestar els seus serveis de manera més sostenible? Quin rol juguen els/les usuaris/es? I en vista de l'escala mundial del problema del canvi climàtic i la crisi ambiental, és aquesta una preocupació únicament del Nord Global?

En aquesta conferència, la Dra. Evelyn Brakema ens presenta i ens confronta, d'una manera pràctica, amb un problema que recentment està guanyant atenció a tot el món, i oferirà eines per solucionar-ho.

La seva experiència com a metgessa en l'àmbit de la gestió pública i la seva projecció internacional ens oferiran una oportunitat única per reflexionar i discutir sobre les implicacions de la sostenibilitat dels sistemes de salut.

Ponent:

La Dra. Evelyn Brakema és metgessa resident i investigadora en atenció sanitària sostenible al Centre Mèdic de la Universitat de Leiden (Països Baixos). És cofundadora i presidenta de la Dutch Green Care Alliance que, actualment, reuneix 30 comitès d'atenció ecològica i més de 100 equips ecològics per fer que el sector sanitari sigui més ecològic. Pels seus esforços, ha rebut diverses nominacions, com la de "Jove Talent" del Financieele Dagblad, Libelle "Star", i el premi a la "Millor Idea d'Atenció Verda" del Ministeri de Sanitat holandès.

Moderadora:

La Dra. María José Villalobos és exalumna del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona i, actualment, col·labora com a professora associada. Té un doctorat en Ciències Mèdiques i està interessada en la intersecció tecnologia i salut. Actualment, treballa, a més, en el Laboratori Nacional de Salut Digital en el Centre Mèdic de la Universitat de Leiden (Països Baixos). Allà contribueix al desenvolupament de la salut digital des de la perspectiva del (e)Dret i la bioètica, interessant-se especialment en la intel·ligència artificial i altres sistemes automatitzats, i en contextos de baixos recursos.

La sessió se celebrarà en obert.
  • Data i hora: dijous, 16 de juny de 2022, a les 18 h (hora d'Espanya, UTC+2)
  • Lloc: format virtual; retransmissió en directe via Zoom
  • Idioma: espanyol