Preinscripcions obertes per a la nova edició del Màster en Bioètica i Dret (27a edició, curs 2024-2026)

15.04.2024
S'obre el termini de preinscripció per a la pròxima edició del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona (27a edició, curs 2024-2026).

El Màster en Bioètica i Dret s'imparteix des de 1995 amb l'objectiu de capacitar l'alumnat en l'anàlisi de les implicacions ètiques, jurídiques i socials de la biotecnologia i la biomedicina.

Creat per la Dra. María Casado i amb el suport de la Càtedra Unesco de Bioètica, va ser el primer programa de màster en espanyol en oferir un enfocament laic de la disciplina; emmarca la resolució dels conflictes bioètics en el respecte als drets humans reconeguts internacionalment.

Aquest títol de postgrau permet enfocar debats ineludibles en l'escenari actual, subministrant arguments i marcs normatius, i construint un lloc de trobada i diàleg per a la presa de decisions democràtiques i transparents; sempre des d'una perspectiva interdisciplinària, plural i integradora.

Adaptat a 120 crèdits ECTS (dos anys acadèmics), s'imparteix en espanyol i completament a distància, a través d'un campus virtual dissenyat a mida per adaptar-se a les necessitats de cada estudiant, permetent compatibilitzar els estudis amb l'activitat professional.

A més, cada any s'organitzen una sèrie de sessions presencials de gran valor, concentrades al llarg de dues setmanes i d'assistència voluntària, que possibiliten la interacció entre professorat, alumnat i investigadors/es.

El Màster en Bioètica i Dret està actualment dirigit per la Dra. Itziar de Lecuona, professora agregada del Departament de Medicina i directora de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, i el Dr. Manuel J. López Baroni, professor titular de Filosofia del Dret de la Universitat Pablo de Olavide (Sevilla) i membre de l'Observatori de Bioètica i Dret.

S'adreça a una àmplia gamma de professionals de disciplines molt diverses (ciències de la salut, biotecnologia, dret, filosofia, humanitats, comunicació, formació, disciplines STEM…), però també a persones llicenciades, diplomades o graduades sense experiència professional, que vulguin incorporar als seus estudis coneixements i competències en bioètica.

El programa inclou temes clàssics de la bioètica (origen de la vida, interrupció voluntària de l'embaràs, eutanàsia, trasplantaments d'òrgans, psiquiatria, etc.) i les matèries més noves (biotecnologia, neuroètica, intel·ligència artificial i big data, salut pública, medi ambient, etc.), a més de proporcionar les bases ètico-jurídiques i argumentatives que permeten deliberar i donar resposta a aquestes qüestions.

En aquest vídeo, podrà conèixer totes les característiques i particularitats del Màster en Bioètica i Dret de la mà de la seva creadora, María Casado, i de part del professorat: Irene Melamed, Fernando Estévez i María José Villalobos.

L'obertura de preinscripcions coincideix amb el llançament de la nova pàgina web del Màster, un projecte en què l'equip de l'Observatori de Bioètica i Dret ha estat treballant intensament durant els darrers mesos.

En el nou web, s'hi ofereix tota la informació necessària sobre el curs d'una manera clara i concisa, resolent qualsevol qüestió o dubte que pugui sorgir, i amb un disseny totalment renovat i més atractiu, permetent una millor navegació. Us convidem a visitar-la!

El nou curs s'inicia l'octubre de 2024 i les preinscripcions ja estan obertes. Pot consultar tota la documentació requerida en aquest enllaç i enviar un correu a master.bd@ub.edu si sorgeix qualsevol dubte o qüestió.