Diàleg amb Marta Peirano: "Contra el futuro. Resistencia ciudadana frente al feudalismo climático"

El 31 de gener de 2023, l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) - Càtedra Unesco de Bioètica, el Màster en Bioètica i Dret, i l'Associació de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona organitzen una sessió especial amb l'escriptora i periodista Marta Peirano sobre el seu darrer llibre “Contra el futuro. Resistencia ciudadana frente al feudalismo climático” (Debate, 2022).

Miguel Aguilar, editor i director del segell Debate (Penguin Random House), i la Dra. Itziar de Lecuona, professora agregada del Departament de Medicina i directora de l'Observatori de Bioètica i Dret i del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, dialogaran amb l'autora per respondre les incògnites i dilemes que presenta l'obra.

Després d'advertir-vos dels perills d'internet en el llibre “El enemigo conoce el sistema. Manipulación de ideas, personas e influencias después de la economía de la atención” (Debate, 2019), Marta Peirano exposa un nou relat antiapocalíptic per construir un futur esperançador.

L'acte se celebrarà en obert (imprescindible inscripció prèvia) i en format híbrid (presencial i en línia).

Sobre el llibre “Contra el futuro. Resistencia ciudadana frente al feudalismo climático”:

És la història més antiga del món: la d'un desastre mediambiental i una tecnologia que ens salva. L'hem repetida com un mantra des del principi dels temps perquè, fins ara, s'ha revelat certa; som l'animal més perillós de la sabana, hem vençut les bèsties, les tempestes i la malaltia. Però l'estratègia evolutiva que ens ha mantingut vius des del principi de la mateixa vida ara ens empeny a la vora de l'extinció. Estem tan atrapats que ja ens sembla inevitable.

No és cap problema tècnic. Hi ha solucions al nostre abast per frenar l'escalfament global. Però les grans tecnologies del nostre temps no poden ajudar-nos a gestionar la crisi climàtica, perquè no estan dissenyades per a això, sinó per gestionar-nos a nosaltres durant la crisi climàtica. Aquest llibre parla de les estratègies d'acció ciutadana per fer front a l'acceleració del feudalisme climàtic i el capitalisme desastre.

Marta Peirano va oferir, a principis del 2022, la conferència “Icontrol: la frontera de los datos médicos en el mundo post-covid” (“Icontrol: la frontera de les dades mèdiques en el món post-covid”), en el marc del XVI Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona. Hi exposa com les grans tecnològiques lluiten per conquerir el terreny de les dades sanitàries, les més protegides del món. Pot veure el vídeo complet en aquest enllaç.

• Data i hora: dimarts, 31 de gener de 2023, a les 18:30 h (hora d'Espanya, UTC+1)

• Format híbrid:

• Presencial: Aula Magna de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Campus Clínic de la Universitat de Barcelona (Carrer de Casanova 143, 08036 Barcelona). Places limitades

• En línia: retransmissió en directe. Es facilitarà l'enllaç per correu electrònic, prèvia inscripció

• Sessió gratuïta. Imprescindible inscripció prèvia

• Formularis tancats