Disponible en accés obert el "Manual de bioética laica (I). Cuestiones clave" de María Casado i Manuel Jesús López Baroni

19.04.2021

Ja està disponible en accés obert el llibre "Manual de bioética laica (I). Cuestiones clave", de la Dra. María Casado, fundadora de l'Observatori de Bioètica i Dret, titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica, i directora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona; i del Dr. Manuel Jesús López Baroni, professor de Filosofia del Dret de la Universitat Pablo de Olavide i coordinador del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Aquest manual és el resultat de nombrosos anys dedicats a la docència i la investigació; una experiència acumulada que ha permès recopilar i sintetitzar les qüestions centrals i essencials que giren al voltant de la bioètica com a camp de coneixement, sempre des d'una perspectiva laica i interdisciplinària: des dels seus orígens fins a l'anàlisi de les conseqüències ètiques, legals i socials de la biotecnologia i la biomedicina, desenvolupant les temàtiques més rellevants en aquest sentit: salut sexual i reproductiva, interrupció voluntària de l'embaràs, reproducció assistida, eutanàsia, trasplantaments d'òrgans, i medi ambient.

Aquest llibre s'adreça a qualsevol persona interessada en les qüestions bioètiques, i pot ser una bona eina com a base de la docència en l'ensenyament acadèmic reglat, ja que proporciona la informació i arguments necessaris per els/les alumnes dels graus i postgraus que estudien aquesta matèria.

Aquesta publicació forma part de la Col·lecció de Bioètica de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ​​amb el segell de Qualitat en Edició Acadèmica (CEA-APQ). Pot accedir a la resta de llibres de la col·lecció aquí.