Reunió entre les Càtedres UNESCO de Bioètica de la península Ibèrica. Porto, Portugal

Els dies 21 i 22 de gener de 2016 té lloc, a Porto, la primera reunió entre les Càtedres UNESCO de Bioètica de la península Ibèrica; ambdues càtedres compten amb una àmplia trajectòria de treball en l'àmbit de la integritat de la recerca responsable (RRI) i han començat un estudi conjunt que aporti el punt de vista llatí a un àmbit freqüentment dominat pel pensament anglosaxó.

La Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona va ser creada el 2007, la seva titular és la Dra. María Casado directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), del Màster en Bioètica i Dret, i de la Càtedra UNESCO de la Universitat Catòlica de Porto, creada el 2009, aquesta dirigida actualment per la Dra. Ana Sofia Carvalho.

En la reunió participen també les professores Maria do Céu Patrão Neves (Universitat d'Açores), Itziar de Lecuona (Universitat de Barcelona) i Joana Araújo (Universidade Católica Portuguesa). La següent trobada tindrà lloc a Barcelona els dies 28 i 29 d'abril 2016.