22.02.2017

El dijous 16 de febrer es va realitzar el XI Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona. Sota el títol "Big Data in Health", experts de diferents àmbits relacionats amb la recollida i tractament de dades van discutir les seves implicacions en relació a la salut, centrant-se en els seus aspectes ètics, legals i socials, en la integritat científica i la privacitat.

El seminari, coordinat per la Dra. Itziar de Lecuona, sotsdirectora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), professora del Màster en Bioètica i Dret i del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona, ​​va analitzar els articles 15 i 18 de la Declaració internacional sobre Bioètica i Drets Humans, "aprofitament compartit dels beneficis" i "adopció de decisions i tractament de les qüestions bioètiques".

L'esdeveniment va tenir lloc a l'Aula Magna de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, ​​i va comptar amb la participació d'experts de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona, ​​League of European Research Universities (LERU), Usher Institute of Population Health Sciences and Informatics de la Universitat d'Edimburg, Eurecat Centre Tecnològic de Catalunya, Hospital Clínic de Barcelona, ​​Barcelona Supercomputing Center i NEXA Center for Internet and Society.

En breu disposarem de fotos i vídeos del seminari en aquest enllaç: www.bioeticayderecho.ub.edu/ca/xi-seminari.