Videos del III Diàleg d'Inclusió al Congrés Nacional. Bioètica i Discapacitat: Drets sexuals i reproductius

15.10.2014

El dimecres 27 d'agost del 2014 va tenir lloc a Valparaíso el "III Diàleg d'Inclusió al Congrés Nacional. Bioètica i Discapacitat: Drets sexuals i reproductius", trobada organitzada en conjunt pel Senat, la Cambra de Diputats i la Biblioteca del Congrés Nacional de Xile.

A continuació es mostren els vídeos, interpretats també en llengua de signes, de les ponències del congrés:

Inauguració

Compromís del Congrés Nacional

Isabel Allende. Presidenta del Senat.

Una tasca de tota justícia

Francisco Albornoz. Cap de Personal de la Cambra de Diputats.

La inclusió com un deute per saldar

Roberto Bustos. Cap de la Direcció de Tecnologies d'Informació i Comunicacions del Senat.

Estat absent

Mauro Tamayo. Director Nacional del Servei Nacional de la Discapacitat, SENADIS.

El desafiament d'aportar a un Xile més inclusiu

Alfonso Pérez Guíñez. Director de la Biblioteca del Congrés Nacional de Xile.

Primer bloc: "Bioètica i discapacitat: una mirada des dels drets humans"

Drets sexuals i reproductius en el marc de la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de les Nacions Unides

María Soledad Cisternas. Presidenta del Comitè d'Experts sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de les Nacions Unides.

Contribucions de la Declaració Universal de Bioètica i Drets Humans de la UNESCO al tractament de les qüestions bioètiques de la discapacitat

María Casado. Directora de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Segon bloc: "Parlem sobre les barreres i els reptes que hi ha al ple exercici dels drets sexuals i reproductius"

Parlem d'afectivitat i sexualitat

Carolina Pérez Carvallo, Esteban Torres, Ángela Vivanco, Irma Iglesias, Carolina Pastene.

Parlem del dret a formar família

Carolina Pérez Carvallo, Fernando Zegers, Lidia Buisán, Elisa Peñaloza.

Acte de tancament

Conclusions generals

Paulina Maturana. Institut Nacional de Drets Humans (INDH).