Publicació del document "Cautelas sobre el Certificado Digital COVID de la Unión Europea", posicionament del Grup de Treball d'Ètica i Protecció de Dades de la Societat Espanyola d'Epidemiologia

25.06.2021

El Grup de Treball d'Ètica i Protecció de Dades de la Societat Espanyola d'Epidemiologia publica el document "Cautelas sobre el Certificado Digital COVID de la Unión Europea" ("Cauteles sobre el Certificat Digital COVID de la Unió Europea"), per comunicar el seu posicionament en relació a la posada en marxa, per part del Govern espanyol, del Certificat COVID Digital de la Unió Europea, seguint l'acord del Parlament Europeu i el Consell Europeu.

A l'escrit, l'esmentat grup adverteix que, tot i que la certificació pot aportar beneficis econòmics i animar els/les més reticents a vacunar-se, també hi ha problemes i qüestions a valorar d'índole científica i ètica.

El comunicat exposa els dilemes ètics derivats del tractament de les dades personals que utilitza el certificat i les situacions discriminatòries que pot ocasionar aquest últim.

Formen part d'aquest grup de treball la Dra. Itziar de Lecuona, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), i professora del Màster en Bioètica i Dret i del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona, ​​i el Dr. Fernando García López, investigador i col·laborador de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), i també professor del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.