Publicació del llibre "Los animales en la bioética. Tensión en las fronteras del antropocentrismo"

26.03.2019

Editorial Herder ha publicat, el març de 2019, el llibre "Los animales en la bioética. Tensión en las fronteras del antropocentrismo", de la Dra. Fabiola Leyton, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) i professora del Màster en Bioètica i Dret i del Màster en Alimentació, Ètica i Dret.

La bioètica respon a les preguntes morals que ens plantegen les ciències i les tècniques. En els seus orígens, va ser pensada només pels humans, però al llarg del temps ha sorgit la necessitat d'expandir les obligacions morals cap a altres éssers vius. L'actualitat exigeix una ampliació del registre moral per respondre a noves circumstàncies, com quin tracte reben els animals dels humans. Els animals en la bioètica estudia i reflexiona sobre l'estat actual de la bioètica global per superar les tendències antropocèntriques. Dividida en dos parts, la primera analitza conceptes com el de «sentença» (la capacitat de sentir, percebre o experimentar subjectivament) en els animals des d'algunes de les teories ètiques més difoses —l'utilitarisme o l'igualitarisme—, mentre que la segona qüestiona i analitza la utilització dels animals en la ramaderia industrial i en la investigació.