Publicació del llibre "La donación de sangre. Historia y crítica de su regulación"

30.09.2018

Editorial Aranzadi-Civitas-Thomson Reuters ha publicat, el setembre de 2018, el llibre de la Col·lecció de Bioètica de l'Observatori de Bioètica i Dret "La donación de sangre. Historia y crítica de su regulación", del Dr. Pol Cuadros Aguilera, professor de Filosofia del Dret a la Universitat de Lleida i membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona (UB).

Tot i la seva gran importància social, no són molts els llibres que s'ocupen, des del punt de vista jurídic, de la disposició i intercanvi de la sang. Es podria dir que tot en la donació de sang ha semblat, des d'aquest punt de vista, poc, o gens, problemàtic. Però la veritat és que això no és així. Per aquest motiu aquest llibre, després d'un examen de la història de la regulació de la donació de sang, dugui a terme una crítica del seu estat actual que examina i aclareix els problemes que l'afecten per, a continuació, elevar una proposta concreta de reforma i modificació, la pretensió última de la qual és que la regulació es mantingui fidel als principis i raons que la inspiren.