Publicació del llibre "Casos de la bioética norteamericana en el último decenio"

27.08.2019

Editorial Aranzadi-Civitas-Thomson Reuters ha publicat, l’agost de 2019, el llibre de la Col·lecció de Bioètica de l'Observatori de Bioètica i Dret "Casos de la bioética norteamericana en el último decenio", del Dr. Manuel Jesús López Baroni, professor de Filosofia del Dret de la Universidad Pablo de Olavide i coordinador del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

La bioètica nord-americana és clau no només pel seu liderat en biomedicina i biotecnologia, sinó també per haver-se enfrontat en els últims anys a alguns casos que transcendeixen l’àmbit acadèmic i entren de ple en la política internacional.

Així, a l’obra s’examina la falsa campanya de vacunació que va organitzar la CIA al Pakistan, amb la qual van obtenir l’ADN d’innombrables nens per localitzar el terrorista Bin Laden; els experiments realitzats amb població guatemalenca en el context de la Guerra Freda, aprofitant la vulnerabilitat del país i la falta d’escrúpols d’alguns científics nord-americans; l’intent de censurar a Nature i a Science ambdós articles que mostraven com el virus de la grip aviar, després de ser modificat en un laboratori, es podia transmetre entre éssers humans; les oscil·lants polítiques seguides en la recerca amb cèl·lules mare embrionàries, condicionades pels tribunals de justícia i la moralitat republicana; els intents del neoconservadorisme nord-americà per bloquejar la proposta de sistema sanitari d’Obama; i, per últim, la particular Guerra Freda no declarada, però no per això menys ferma, entre Estats Units i la Xina sobre l’enginyeria genètica aplicada als éssers humans amb l’objectiu de millorar la seva dotació genètica.