Necrològica: Dra. Jussara de Azambuja Loch

19.11.2018

Amb molta tristesa us hem d’assabentar que el proppassat 31 d'octubre ens va deixar la Dra. Jussara de Azambuja Loch, metgessa pediatra i Doctora en Medicina per la Universidade Federal do Rio Grande do Sul (Brasil).

La Dra. Loch era professora de la Universidade Catolica de Rio Grande do Sul i fou la primera Directora del Instituto de Bioética de la Pontificia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) on va fundar el postgrau de Bioètica.

Membre del consell assessor de l’Observatori de Bioètica i Dret (OBD), i de la Xarxa per a l’ensenyament de la Bioètica i els Drets Humans, coordinada per l’OBD, va intervenir en nombrosos projectes internacionals amb l’OBD. Va ser, a més, professora a diferents Universitats d’Amèrica llatina en el marc de la Xarxa AECI i professora convidada en el Programa Campus d’Excel·lència BKC-UB.

Autora de nombroses publicacions sobre pediatria i sobre Bioètica, fou també coautora, juntament amb la Dra. María Casado i el Dr. Gabriel Gauer, del volum Bioética, interdisciplinaridade e práctica clínica (2008).

Recordarem especialment la Dra. Loch tant pel seu caràcter afable com pel seu rigor acadèmic i la seva plena disposició a col·laborar en les activitats de l’OBD.