L'editorial Fontamara publica el llibre "De la solidaridad al mercado", en el qual participen investigadors de l'OBD

24.01.2017

L'editorial Fontamara ha publicat, al desembre de 2016, el llibre "De la solidaridad al mercado. El cuerpo humano y el comercio biotecnológico", coordinat per la Dra. María Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), del Màster en Bioètica i Dret i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona.

El llibre, desenvolupat en el marc del Projecte de Recerca "Transferències de material biològic d'origen humà: aspectes socials, jurídics i bioètics" (DER2014-57167-P), explora, des d'un enfocament bioètic i transdisciplinar, com és possible que segueixin declarant-se vàlids els principis de justícia global i respecte als drets i no obstant això, cada vegada en major mesura, s'accepti la comercialització del cos humà, de les seves parts i components.

L'aplicació de criteris que prioritzen les relacions mercantils no solament per a l'economia, sinó també per al conjunt de la societat, lliura a la tirania del mercat camps que es reservaven a la gratuïtat i la solidaritat entre les persones, com és el cas del cos humà.

L'anàlisi elaborada en el llibre s'insereix en el treball que des de 1995 duu a terme l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), centre de recerca i docència de la Universitat de Barcelona que coordina diverses xarxes d'àmbit internacional, i treballa en l'anàlisi de les implicacions ètiques, legals i socials de les biotecnologies amb un enfocament interdisciplinari i laic. En aquesta publicació han col·laborat diversos membres de l'OBD: Manuel Atienza, Salvador Darío Bergel, Ricardo García Manrique, Itziar de Lecuona, Albert Royes i Ana Rubio.