La UNESCO celebra el Dia internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

11.02.2020

El dia 11 de febrer és el Dia internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, una celebració proclamada per l'Assemblea General de les Nacions Unides l'any 2015 amb l'objectiu d'aconseguir l'accés i la participació plena i equitativa en la ciència per a les dones i les nenes, la igualtat de gènere i l'apodarament femení.

La Universitat de Barcelona (UB) commemora aquesta efemèride amb diverses activitats que tindran lloc al llarg del dia a l’Edifici Històric i a les facultats de Física i de Química.

Des de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la UB, recomanem la lectura del Document sobre dones i ciència, en el qual es posa èmfasi sobre la desigualtat de la dona en les activitats científiques, acadèmiques i professionals i on es propugna una implementació i un millor seguiment de les normatives existents per eradicar aquesta situació, i de l'article Sobre la persistencia del desequilibrio entre mujeres y hombres en el mundo de la ciencia, de la Revista de Bioética y Derecho nº 21.