La Dra. Itziar de Lecuona assumeix la direcció del centre de recerca Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona

12.02.2021

En el marc del XV Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona (UB), la Dra. María Casado -fundadora i directora de l’Observatori de Bioètica i Dret (OBD) des de la seva creació fins l’actualitat- ha anunciat el nomenament de la Dra. Itziar de Lecuona com a directora de l’OBD.

Itziar de Lecuona (Barcelona, 1976) és Doctora en Dret i Màster en Bioètica i Dret per la Universitat de Barcelona i va iniciar la seva carrera acadèmica a la UB l’any 2001. Actualment és Professora Agregada del Departament de Medicina i Secretària Acadèmica de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB. Des de 2014, la Dra. De Lecuona ha estat subdirectora de l’OBD on ha contribuït a crear i a consolidar línies de recerca i docència en bioètica, així com a la projecció internacional del centre.

La Dra. de Lecuona reuneix excel·lents mèrits en recerca, docència, transferència de coneixement i gestió en l’àmbit universitari: té dos trams de recerca reconeguts i la màxima qualificació (AA) segons el Pla de Dedicació Acadèmica (PDA) de la Universitat de Barcelona. Lidera Work Packages sobre els aspectes ètics, legals i socials de dos projectes europeus (Horitzó 2020) en l´àmbit de la biomedicina, així com altres projectes de recerca no competitius. Ha publicat monografies i articles en revistes indexades en els principals repositoris de qualitat reconeguts; ha estat ponent en congressos internacionals de reconegut prestigi en bioètica i investigadora visitant del Programa de Bioètica d´UNESCO, París, del Centre de Recerca en Bioètica CIRSFID de la Universitat de Bolònia i de l’Institut de Salut Carlos III,  Madrid. Des de 2012, la Dra. de Lecuona és membre del Grup de Polítiques sobre Integritat Científica de la prestigiosa Lliga d’Universitats Europees de Recerca (LERU), en representació de la Universitat de Barcelona. Antiga membre del Comitè de Bioètica de Catalunya i del Comitè d’Ètica d´Investigació amb Medicaments de l‘Hospital Clínic de Barcelona. En l´ actualitat és vocal de la Comissió de Bioètica de la Universitat de Barcelona i forma part del Comitè d´Ètica de la Universitat Politècnica de Catalunya, del Comitè d´Integritat per la Recerca de l’IDIBELL i  del Grup de Treball Multidisciplinar (GTM) del Ministeri de Ciència i Innovació en matèries científiques relacionades amb la COVID-19.

Li desitgem a la Dra. de Lecuona el major dels èxits en aquesta nova etapa i que sota la seva direcció l’OBD continuï la seva trajectòria com a referent en bioètica, reconegut nacional i internacionalment.