Fabiola Leyton obté plaça de professora lectora a la Facultat d'Infermeria de la Universitat de Barcelona

27.06.2023

La Dra. Fabiola Leyton, Doctora en Filosofia, investigadora postdoctoral de l'Observatori de Bioètica i Dret, i coordinadora editorial de la Revista de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ha obtingut plaça de professora lectora a la Facultat d'Infermeria de la mateixa universitat.

Allà formarà part del Departament d’Infermeria Fonamental i Medicoquirúrgica, i impartirà l'assignatura “Ètica i Legislació en Infermeria”.

L'activitat professional de la Dra. Fabiola Leyton està estretament lligada a l'Observatori de Bioètica i Dret; a més de ser la coordinadora editorial de la Revista de Bioètica i Dret, també és membre del Grup de Recerca Consolidat “Bioètica, Dret i Societat: Anàlisi interdisciplinària dels aspectes ètics, jurídics i socials de la biomedicina, la biotecnologia i les tecnologies emergents” (BIOELSi) (SGR 00353) de la Generalitat de Catalunya.

El seu treball com a investigadora se centra, majoritàriament, en l'ètica animal i el medi ambient; el 2019, va publicar el llibre “Los animales en la bioética. Tensión en las fronteras del antropocentrismo” (Herder Editorial), on defensa la valorització de l'ètica animal en la bioètica global, perquè així actuï com a eina d'anàlisi crítica, educació, sensibilització i canvi a favor de tots els animals, humans i no humans.

Des de l'Observatori de Bioètica i Dret, enviem la nostra més sincera enhorabona a la Dra. Fabiola Leyton per aquesta nova aventura professional.