Entrevista a María Casado a El Problema de Gettier

24.04.2014

Entrevista a María Casado a El Problema de Gettier

"Atreveix-te a decidir, que deia Kant en la Il·lustració, continua vigent".

La directora de l'Observatori de Bioètica de la UB, Maria Casado, ens parla del portal Llibertat per decidir una finestra des d'on el ciutadà pot informar-se de temes a l'entorn de l'origen de la vida, el concepte de la mort, i trobar eines per prendre racionalment decisions difícils.

El progrés biològic i mèdic ha reportat grans beneficis en la salut de les persones però també ha originat problemes sobre els quals cal reflexionar. Per això el debat bioètic és, i cada cop ho serà més, una qüestió fonamental en la nostra comunitat. La Dra. Casado, professora de Filosofia del Dret, reivindica el dret a decidir i critica el vell paternalisme de decidir per l'altre per si les seves decisions són incorrectes. "La vida és de cadascú" i cal aprendre dels errors.

Accedeix a l'entrevista aquí.