Seminari intensiu d'ètica de la recerca "Ética y Covid-19: investigación, distribución de recursos, asistencia y más"

El 29 de juny de 2021, la Dra. Itziar de Lecuona, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), i professora del Màster en Bioètica i Dret i del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona, ​​participa en el seminari "Ética y Covid-19: investigación, distribución de recursos, asistencia y más" ("Ètica i Covid-19: investigació, distribució de recursos, assistència i més"), amb la ponència "Aspectos bioéticos del uso de tecnologías emergentes como el Big Data, la inteligencia artificial y el desarrollo de apps en el ámbito de la salud en tiempos de pandemia por Covid-19" ("Aspectes bioètics de l'ús de tecnologies emergents com el Big Data, la intel·ligència artificial i el desenvolupament d'apps en l'àmbit de la salut en temps de pandèmia per Covid-19").

Aquest seminari intensiu d'ètica de la recerca se celebra tots els anys en el marc del "Programa de Capacitación en Ética de la Investigación" del Fogarty International Center del National Institutes of Health (NIH), que es realitza a la Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (FLACSO) Sede Argentina, en el context del Programa Bioètica.

La Dra. Itziar de Lecuona analitzarà, durant la sessió, les implicacions ètiques, legals i socials de la utilització intensiva de dades personals i tecnologies emergents en els projectes de recerca i innovació en salut, des de la perspectiva dels comitès d'ètica de la investigació, entesos com a mecanismes de protecció de les persones en aquests contextos.

• Dia i hora: dimarts, 29 de juny de 2021, a les 14h (horari d'Argentina)

• Lloc: format virtual, mitjançant la plataforma Zoom

• Més informació