Jornada "I tu, com voldries morir?". Barcelona

La Dra. María Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret, participa a la Jornada: I tu, com voldries morir? del CAMFiC (Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària), amb una ponència titulada "En quins països ens podem enmirallar?" el 18 de novembre de 2013 a les 10h.

L’Associació Dret a Morir Dignament treballa per a defensar el dret de les persones a decidir sobre la pròpia mort. Per aquesta raó entenem que convidar al debat conjunt a persones d’àmbits tan diferents com el del món sanitari, pacients, familiars, jutges
i advocats pot ser una bona oportunitat per apropar móns i estimular l’intercanvi d’experiències i visions sobre la mort digna.

El marc legal actual permet en molts casos morir amb dignitat. Tanmateix hi ha un gran desconeixement de les possibilitats que ens ofereix la llei (per exemple els Drets del Pacient).

Per altra banda, queden encara molts obstacles a vèncer en tots els àmbits de la nostra societat: món sanitari; societat civil; món polític.

Per tot això considerem que és molt necessari, i pot ser molt enriquidor, l’intercanvi d’opinions i la suma d’esforços per millorar les condicions en que s’aborda l’ultima etapa de la vida.