L'Observatori de Bioètica i Dret i l'Institut d'Humanitats de Barcelona organitzen el curs “IA i neurociència. La revolució de les tecnologies intel·ligents” en el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB)

25.01.2024

Del 25 de gener al 22 de febrer de 2024, l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona i l'Institut d'Humanitats de Barcelona organitzen el curs “IA i neurociència. La revolució de les tecnologies intel·ligents” en el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

Dirigit per la Dra. Itziar de Lecuona, professora agregada del Departament de Medicina i directora de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, el curs comprèn una sèrie de sessions que tindran lloc cada dijous de 18:30 h a 20 h, i que desenvoluparan diferents aspectes relacionats amb la neurociència i la intel·ligència artificial.

Algunes d'aquestes classes aniran a càrrec de diversos membres de l'Observatori de Bioètica i Dret i professorat del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona: Dra. María Casado, Dr. Manuel Jesús López Baroni, Dra. Gemma Marfany, Dr. Fernando Estévez, i Dr. Joaquín Martínez-Montauti.

Per accedir al curs, cal inscriure's i, encara que les sessions seran presencials, també es podran seguir en directe i en diferit (fins al 31 de març de 2024).

Per inscriure's, accedeixi a aquest enllaç.

Descripció:

La intel·ligència artificial ha envaït la nostra quotidianitat esdevenint quelcom omnipresent que marca l’agenda de l’actualitat. La investigació neurocientífica, d’altra banda, ha fet un pas de gegant gràcies als avenços tecnològics aconseguits en els processos de creació de coneixement i en la pràctica clínica.

La convergència d’ambdues tecnologies ens ofereix oportunitats per descobrir valuosos secrets del cervell humà, però també planteja nombroses qüestions de caràcter ètic, legal, social i polític. Quins beneficis pot aportar a la nostra salut i qualitat de vida l’anomenada “neuro-IA”? Aquests avenços imparables, afectaran els nostres drets i llibertats? Fins on arribaran aquests descobriments i quines implicacions ètiques i legals tindran? Com podrem protegir jurídicament la nostra identitat, privacitat i lliure albir davant les innovacions de la IA?

*Aquest curs s'emmarca en les activitats paral·leles a l'exposició del CCCB “IA: Intel·ligència artificial”. La inscripció al curs inclou l’entrada a la mostra.

Sessions:

• Dijous, 25 de gener de 2024: “La relació entre el cervell i la intel·ligència artificial, a càrrec de Daniel TorneroIsabel Güell.
  • Dijous, 1 de febrer de 2024: “És el cervell l’òrgan moral?, a càrrec de Fernando Estévez Joaquín Martínez-Montauti.
  • Dijous, 8 de febrer de 2024: “És intel·ligent la intel·ligència artificial?, a càrrec de Ramon López de Mántaras Itziar de Lecuona.
  • Dijous, 15 de febrer de 2024: “Genètica i IA: el poder del coneixement, a càrrec de Gemma Marfany i Cristina Junyent.
  • Dijous, 22 de febrer de 2024: “Com legislar la neurociència i la IA?, a càrrec de María Casado i Manuel Jesús López Baroni.