Consideracions sobre el Programa públic d'analítica de dades en recerca i innovació en salut a Catalunya

29.07.2016

En el marc del procés participatiu i deliberatiu obert el dia 6 de juliol per l´AQuAS, sobre el Programa públic d'analítica de dades en recerca i innovació en salut a Catalunya i considerant la Moció 49/XI del Parlament de Catalunya, sobre el projecte VISC+;

Atès que les Dres. Lydia Buisán i Itziar de Lecuona, en tant que membres de l´Observatori de Bioètica i Dret (OBD), centre de recerca interdisciplinar de la Universitat de Barcelona, han estat convidades a participar en la Jornada de Debats estructurats del Programa (AQUAS, 5 de juliol de 2016) i en la presentació dels resultats (Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona, 12 de juliol de 2016), formulem les següents consideracions sobre el Programa públic d´analítica de Dades de Catalunya. Ho fem a la llum de les recomanacions del Grup d´Opinió de l´Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona ―que es vàren fer públiques el febrer de 2015―, en el Document sobre Bioètica i Big Data: explotació i comercialització de les dades dels usuaris de la sanitat pública. Posicionament, que ha estat pres com a referent per aquest nou Projecte.

No és la nostra intenció reproduir les recomanacions, que es troben disponibles en accés obert i en format pdf en tres idiomes (català, castellà i anglès), sinó afegir les nostres consideracions al fil del contingut de la Moció Parlamentària, que estableix les passes a seguir, i del resultat de la nostra participació en els grups d´ètica i de seguretat i normativa en la Jornada, el proppassat 5 de juliol.