Vídeo de la Conferència "Presentació de la Tecno Antropologia"

La Dra. Maria Jesús Buxó va impartir la Conferència "Presentació de la Tecno Antropologia: Ciutadania Intel.ligent, Tecno-Antropologia per a les Ciutats del Segle XXI", organitzada per l'Institut Català d'Antropologia.

Si pensem que les ciutats poden ser éssers vius podem atribuir qualitats humanes a les ciutats i, així, obtenir "ciutats intel·ligents". Però, què és la intel·ligència d'una ciutat intel·ligent? D'on surt aquesta intel·ligència? Bàsicament de dos factors, del tecnològic i l'humà. El factor tecnològic s'està desenvolupant ràpidament, de vegades, aliè a l'humà. Les ciutats s'estan omplint de sensors, s'estan automatitzant, s'aniran robotitzant i, pel que sembla, també s'ompliran de beacons que acabaran permetent localitzar persones i coses de manera realment precisa i proporcionar un feedback personalitzat. La tecnologia hauria de ser domesticada pel factor humà recordant que, en última instància, la ciutat intel·ligent està habitada per persones que senten, a més de per màquines que treballen. Com domestiquem les tecnologies perquè les ciutats siguin tecnològicament intel·ligents i humanament satisfactòries per viure-hi, treballar-hi i comerciar-hi? Com mantenim el balanç entre la tecnologia, la cultura i la societat en les ciutats intel·ligents que venen?