Disponible en accés obert el llibre "El convenio de Oviedo cumple veinte años. Propuestas para su modificación", coordinat per María Casado i Manuel Jesús López Baroni

06.09.2023

Ja està disponible en accés obert, per a la seva consulta i descàrrega gratuïtes, el llibre “El convenio de Oviedo cumple veinte años. Propuestas para su modificación”, publicat el 2021 per Edicions de la Universitat de Barcelona.

L'obra està coordinada per la Dra. María Casado, fundadora de l'Observatori de Bioètica i Dret, creadora del Màster en Bioètica i Dret, i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona; i el Dr. Manuel Jesús López Baroni, professor de Filosofia del Dret de la Universitat Pablo de Olavide, i codirector del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Resum:

El Conveni d'Oviedo va iniciar un procés de juridificació de la bioètica que va recórrer tot el segle XX. En el nou mil·lenni, tant la biomedicina com la biotecnologia han accelerat el seu curs, i res no indica que els progressos vagin a aturar-se o, ni tan sols, alentir-se, més aviat al contrari. Per aquest motiu és de vital importància actualitzar el Conveni.

Aquest llibre recull diverses propostes per adaptar el seu contingut als requisits del món postpandèmia, on serà necessari conjugar els desafiaments de la globalització neoliberal amb el principi de justícia social i la redistribució dels beneficis aconseguits amb els avenços científics.

Aquesta obra s'inscriu en el projecte de recerca “CONBIOLAW.20. El Convenio de Oviedo cumple 20 años: propuestas para su adaptación a la nueva realidad social y científica” (DER2017-85174-P).

La publicació en obert d'aquesta obra forma part de la filosofia Open Access de l'Observatori de Bioètica i Dret, que treballa per proporcionar accés lliure al coneixement generat pel centre. En el darrer any, aquest esforç s'ha traduït en la creació d'una nova pàgina de llibres, la majoria disponibles de manera gratuïta.

Per celebrar la publicació en obert d'aquest llibre, l'Observatori de Bioètica i Dret i el Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona organitzen, el pròxim 20 de setembre de 2023, un seminari de recerca que comptarà amb la participació dels/les coordinadors/es de l'obra, juntament amb diversos/es coautors/es. Trobarà tota la informació en aquest enllaç.