Seminari “Aspectes ètics de la recerca i integritat en les institucions d'educació superior”, impartit per Gisela Isabel Fernández Rivas Plata

El pròxim 29 de febrer de 2024, tindrà lloc el seminari “Aspectes ètics de la recerca i integritat en les institucions d'educació superior”, en el marc de les Jornades de l'Institut de Recerca en Educació (IRE) de la Universitat de Barcelona “Dades i Recerca”.

Aquest curs serà impartit per la Dra. Gisela Isabel Fernández Rivas Plata, investigadora de l'Observatori de Bioètica i Dret i professora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

La primera part del seminari es dedicarà a la integritat de la recerca en l'educació superior, i en les regulacions per assegurar-la i evitar pràctiques èticament inacceptables. La segona part abordarà la naturalesa i la importància de l'ètica en la recerca, revisant normes internacionals i nacionals, així com subratllant la importància dels comitès d'ètica per a la recerca. Al final, s'exposaran casos pràctics i es deixarà un espai perquè els mateixos investigadors/es puguin formular els seus dubtes en relació amb el tema.

• Data i hora: dijous, 29 de febrer de 2024, de 10 h a 13 h (hora d'Espanya, CET, UTC +1)

• Idioma: castellà

• Modalitat: presencial

• Lloc: Aula Laura Rubio, Edifici Migdia II, Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, Campus Mundet