Vídeo de la Ponència “El rol del médico al final de la vida”

La Dra. Mariela Mautone Acuña, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) i professora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, va participar amb la Ponència "Reflexiones bioéticas en torno al final de la vida" al Tercer Coloqui Bioètic del Col·legi Mèdic “El rol del médico al final de la vida”, que va tenir lloc a Montevideo, Uruguai.

El col·loqui bioètic va comptar amb la participació de més de 100 col·legiats i es va desenvolupar al Centre de Telemedicina de la Fundació Peluffo Guiguens.

La primera part de l'activitat va comptar amb les ponències dels integrants del grup de treball el rol del metge al final de la vida, que depèn de la Comissió de Bioètica del Col·legi Mèdic. La Dra. Mariela Mautone es va referir al tema "Reflexions bioètiques entorn del final de la vida", el Dr. Alberto Deicas va exposar sobre el "Procés de presa de decisions", la Dra. Silvia Mato es va referir "A la relacio amb la família", el Dr. Raúl Lombardi va parlar sobre la "Limitació del tractament de suport vital" i el Dr. Álvaro Giordano va analitzar la "Llei 18473 de Voluntat Anticipada".

Posteriorment, es va donar lloc a un fructífer debat entre els metges presents en el lloc i els col·legiats que van seguir l'esdeveniment en viu a través de la pàgina web del Col·legi Mèdic, la qual cosa va propiciar la presentació i estudi de casos clínics concrets.