Vídeo: Lidia Buisán participa al programa "Internauta" de VilaWebTV, parlant sobre Big Data de salut

La Dra. Lidia Buisán participa al programa de televisió "Internauta" de la cadena VilaWebTV, parlant sobre la comercialització de dades sanitàries, Big Data de salut.

Actualment, les tecnologies de 'big data' permeten d'abordar i de gestionar anàlisis amb un gran volum de dades de molta complexitat. En el cas de la sanitat, l'ús i la comercialització d'informació personal és un àmbit molt sensible i que incorpora riscs i amenaces a la intimitat. D'això va alertar el document 'Bioètica i big data en salut', elaborat per l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona amb la col·laboració del Grup de Recerca de Dret Privat, Consum i Noves Tecnologies. L'estudi partia de dos eixos: la necessitat d'obrir un debat social informat i previ a cap decisió política sobre l'ús d'aquestes dades sanitàries, d'una banda, i la vulneració del caràcter anònim de les dades amb l'aplicació de la tecnologia de dades en massa, d'una altra. La intenció era de crear una 'cultura de la intimitat' en un context en què les dades personals han esdevingut un element estratègic de la societat de la informació i, a més, proposar mesures per a garantir els drets dels afectats.