Curs "Ètica i integritat en la recerca en institucions d'educació superior", a càrrec d'Itziar de Lecuona

L'1 de juny de 2023, l’Institut de Desenvolupament Professional de la Universitat de Barcelona organitza la sessió "Ètica i integritat en la recerca en institucions d'Educació Superior", part del Programa de formació de recerca jove.

El curs anirà a càrrec de la Dra. Itziar de Lecuona, professora agregada del Departament de Medicina i directora de l’Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

La formació explora des d'una perspectiva pràctica, mitjançant l'anàlisi de casos, els aspectes ètics i d'integritat científica aplicables a la recerca que tota persona que investiga ha de conèixer i aplicar.

"Com fer les coses bé", evitar el frau científic i les pràctiques no desitjades que afecten negativament als processos de generació de coneixement en institucions d'educació superior.

Amb exemples pràctics del que no s'ha de fer, els/les alumnes podran capacitar-se o millorar les seves capacitats fomentant l'excel·lència en ètica i integritat en la recerca quan aquesta es du a terme amb persones; o s'utilitzen mostres biològiques d'origen humà i/o dades personals.

La formació inclou els temes clàssics però també els nous reptes derivats de l'impacte de la digitalització i la recerca basada en l'ús de tecnologies emergents i conjunts de dades personals.

• Data i hora: dijous, 1 de juny de 2023, de 12 a 14 h (hora d'Espanya, CEST, UTC+2)
  • Lloc: format en línia