32è Fòrum dels Consells Nacionals d'Ètica, amb la participació d'Itziar de Lecuona

Els dies 27 i 28 de novembre de 2023, se celebra, a Madrid (Espanya), el 32è Fòrum dels Consells Nacionals d'Ètica (Fòrum NEC), coorganitzat pel Comitè de Bioètica d'Espanya sota els auspicis de la Presidència Espanyola del Consell de la Unió Europea.

El Fòrum NEC reuneix els/les representants dels Estats membres de la UE i dels països associats al Programa Marc de Recerca, els membres del Grup Europeu d'Ètica de la Ciència i de les Noves Tecnologies (GEE), els/les representants del Consell d'Europa (CdE), de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) i de l'Organització Mundial de la Salut (OMS).

Durant diferents sessions, es tractaran temes com els desafiaments per a l'ètica en les decisions sobre el final de la vida i en les desigualtats sanitàries, i les conseqüències socials de la intel·ligència artificial.

El 28 de novembre, la Dra. Itziar de Lecuona, professora agregada del Departament de Medicina i directora de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, participarà en el workshop “Privacitat, identitat i igualtat” per parlar d'“Ètica i privacitat: tractament de dades personals i desigualtats”.