Trobada de Càtedres UNESCO de Espanya. València

Els dies 23, 24 i 25 de novembre de 2015 té lloc, al Jardí Botànic de la Universitat de València, la Trobada de Càtedres UNESCO d'Espanya, organitzada per la Càtedra UNESCO d'Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de València, amb la participació de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona.

Aquesta trobada té dos objectius fonamentals:

1. Reactivar la funció acadèmica i solidària de les Càtedres UNESCO a la cooperació universitària al desenvolupament espanyola, ampliant la seva visibilitat i connectant a altres agents universitaris que treballen pel desenvolupament humà.

2. Elaborar un document d'estratègies universitàries per part de les Càtedres UNESCO d'Espanya i el Mediterrani per a la transversalització dels ODS en la formació universitària (grau i postgrau) i per a fomentar l'adhesió i reconeixement de les universitats pels ODS. Aquesta Trobada pretén iniciar el procés perquè les universitats, voluntàriament, puguin acreditar-se davant les Nacions Unides com "Universitats pels Objectius de Desenvolupament Sostenible" i ser reconegudes internacionalment. Calen reflexions al respecte per establir paràmetres o indicadors que permetin autoavaluar-se i proposar-se per aquest reconeixement.

Aquesta Trobada de Càtedres UNESCO sorgeix com a resultat d'una anàlisi del paper de les càtedres en aquest últim quinquenni i l'elaboració d'un projecte compartit amb altres agents universitaris.