Sessió de l'Associació de Bioètica i Dret: “Justicia Global y Cambio Climático”, a càrrec de Santiago Truccone

El 15 de maig de 2024, l'Associació de Bioètica i Dret (ABD) organitza la sessió “Justicia Global y Cambio Climático” (“Justícia Global i Canvi Climàtic”), a càrrec del Dr. Santiago Truccone.

Es tracta d'una de les sessions que l'ABD organitza durant el curs, en tancat, de manera exclusiva per als seus membres i l'alumnat actual del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Temàtica:

Per mitigar les greus conseqüències i riscos futurs del canvi climàtic, calen urgentment mesures de mitigació i adaptació al clima. Un desafiament clau és determinar la distribució global de les càrregues associades a aquestes mesures.

En aquesta presentació, el Dr. Santiago Truccone argumenta que les càrregues climàtiques s'han de distribuir d'acord amb el Principi d'Enriquiment Climàtic, que proposa. Aquest principi té el potencial de ser fàcilment acceptat tant pel Nord com pel Sud Global, cosa que el fa més factible que les alternatives.

Ponent:

Santiago Truccone és Doctor en Filosofia (Universitat de Graz) i Doctor en Dret (Universitat Nacional de Còrdova). Actualment és professor assistent del Departament de Filosofia de la Universitat de Graz (Àustria).

Els seus treballs han aparegut en revistes com The European Journal of Political Theory, Moral Philosophy and Politics, Critical Review of International Social and Political Philosophy, Environmental Values, Doxa, Τέλος, Daimon, Análisis Filosófico, Critica, entre d'altres.

Pròximament, es publicarà la seva monografia “The Temporal Dimension of Justice: From Post-Colonial Injustices to Climate Reparations”, en la sèrie Ideen und Argumente de De Gruyter.

• Data i hora: dimecres, 15 de maig de 2024, a les 18 h (hora d'Espanya, CEST, UTC +2)
  • Lloc: format en línia (retransmissió en directe via Zoom)

• La sessió se celebrarà en tancat, de forma exclusiva per a socis/es de l'Associació de Bioètica i Dret (ABD), i alumnes actuals i professorat del Màster en Bioètica i Dret. Si pertany a un d'aquests col·lectius, rebrà, en el seu correu electrònic, l'enllaç per connectar-se a la sessió.

• Més informació sobre l'ABD