Del bilingüismo a la bioética: Maria Jesús Buxó, ejemplo de antropología polivalente

01.12.2013

La Dra. Maria Jesús Buxó, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret i professora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ​​és entrevistada per la Revista de Recerca i Formació en Antropologia Perifèria.

Resum:

En aquesta ocasió el Projecte Entrevistes s'ha acostat a la biografia de Maria Jesús Buxó, una de les primeres deixebles de Claudi Esteva Fabregat, pionera en antropologia aplicada a Espanya i un referent imprescindible actualment en el debat sobre ètica i bioètica. L'àmplia trajectòria temàtica i acadèmica Buxó sorprèn per la seva versatilitat, capaç de treballar temes aparentment tan diferents com el bilingüisme, noves tecnologies, antropologia aplicada, gènere, la fertilitat en les dones obreres catalanes o l'estudi dels jardins. Sens dubte, es tracta de tot un referent per a l'antropologia catalana.

- Entrevista [PDF]
- Font: http://revistes.uab.cat/periferia/article/view/vol18-n2-amunarriz-brito-villar-clua