Sessió de l’ABD amb Blanca Bórquez: “Tràfic d’òrgans i turisme de trasplantament. Estat de la qüestió”

14.09.2017

El dijous 14 de setembre a les 18:30 h. tindrà lloc la sessió de l’Associació de Bioètica i Dret (ABD) a càrrec de la Dra. Blanca Bórquez: “Tràfic d’òrgans i turisme de trasplantament. Estat de la qüestió”. Serà en obert i es realitzarà a la Sala de Graus de la Facultat de Dret de la UB.

La sessió està organitzada per l’Associació de Bioètica i Dret (ABD) i Alumni & Friends del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, en el marc del projecte d’investigació “Transferències de material biològic d’origen humà: aspectes socials, jurídics i bioètics”. Per poder assistir, és necessari inscriure’s a través d’aquest formulari.

La conferència girarà entorn a: “La transferència de material biològic d’origen humà: cèl·lules, teixits i òrgans s’ha subjectat durant anys a principis de gratuïtat, altruisme i solidaritat. Tot i així, poc a poc, donada la necessitat de disposar d’aquest tipus de recursos amb major facilitat i en major número, les regles poden començar a tornar-se difuses obrint pas a formes de compensació que no s’havien valorat fins al moment i que qüestionen aquests principis. És precís, llavors, reflexionar sobre els aspectes socials, jurídics i bioètics d’aquesta possibilitat observant l’estat actual del tràfic d’òrgans i el turisme de trasplantament a nivell internacional.

Blanca Bórquez és Doctora en Dret i Màster en Bioètica i Dret per la Universitat de Barcelona, advocada per l'Excel·lentíssima Cort Suprema de Xile i Magíster en Bioètica per la Universitat de Xile.

• Més informació sobre les sessions ABD al següent enllaç