XVIII Curs sobre "L'Humanisme en Medicina"

Barcelona, 12 de desembre de 2007.- La Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya (RAMC) organitza el XVIII Curs sobre l'humanisme en medicina, que en aquesta edició parlarà "sobre el patiment". Les conferències tindran lloc dimarts 18 de desembre, a partir de les 17,30 hores, a la seu de l'Acadèmia (c/ del Carme, 47. Barcelona).

Moderaran la sessió Antoni Caralps, acadèmic numerari de la RAMC, i Maria Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

El programa previst és:

17:30 h - Resultats actuals de les cures pal·liatives
Dr. Xavier Gómez Batista, cap del Servei de Cures Pal·liatives de l'Institut Català d'Oncologia

18:10 h - Limitacions del tractament del malalt crític a les cures intensives
Dr. Lluís Cabré, cap del Servei d'Unitat de Cures Intensives de l'Hospital de Barcelona

18:50 h - Pausa - Cafè

19:20 h - El metge i el morir
Dra. Lydia Buisán, cap del Servei d'Anestèsia, Reanimació i Teràpia del Dolor de l'Hospital General de l'Hospitalet de Llobregat

20:00 h - Cloenda