Participació del OBD a l'ESOF 2008

El PCB organitza debats i tallers a l’ESOF 2008 per apropar la recerca al públic

El Parc Científic de Barcelona (PCB) vol aprofitar la celebració de l’Euroscience Open Forum 2008 a Barcelona (ESOF2008), que tindrà lloc del 18 al 22 de juliol al Palau de Congressos del recinte Firal de Montjuïc, per apropar el món de la recerca al públic i fomentar la interactivitat. Per això, i seguint la línia del seu programa de difusió de la Ciència “Recerca en Societat”, ha organitzat un conjunt d’activitats que primen la participació dels ciutadans. També comptarà amb un estand propi (nº 62) –ubicat a la zona d’exposicions, on es facilitarà informació sobre el PCB i la Universitat de Barcelona.

Aquestes activitats s’oferiran de forma gratuïta diàriament en sessions programades, i són:

–Un taller d’experiments, que porta com a títol “Fes Recerca! Com es desenvolupen els fàrmacs?”, on els assistents podren conèixer de la mà dels propis investigadors quines són les fases que segueix el procés de desenvolupament d’un nou medicament fins que arriba al mercat, i dur a terme alguns dels experiments que s’estan fent per trobar noves teràpies que permetin tractar malalties neurodegeneratives, com ara el Parkinson i l’esquizofrènia. Dinamitzarà l’activitat la investigadora de la Unitat de Química Combinatòria del PCB Anabel Molero.
Horari sessions: 18 de juliol, 14.30h; 19 de juliol: 10.00h; 20 de juliol: 12.30h; 21 de juliol: 10.00h.

–L’altra proposta és un debat interactiu mitjançant un joc de cartes basat en el projecte europeu anomenat DECIDE (www.playdecide.org), que té com a objectiu fomentar l’intercanvi d’opinions i la discussió social entorn els aspectes ètics, legals i socioeconomics que plantegen les ciències emergents. El tema escollit són les nanotecnologies, les seves aplicacions i el seu impacte a la nostra vida quotidiana. A través d’aquests debats es vol conèixer també què en pensen i què preocupa als ciutadans respecte als últims avenços científics i tecnològics.

Moderaren aquests debats: Rosina Malagrida, directora de Comunicació del Parc Científic de Barcelona; Anna Calderer, coordinadora de les activitats de difusió de la ciència del Parc Científic de Barcelona; Aitor Aguirre, investigador de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya, i Itziar Lecuona, investigadora de l’Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ubicat al PCB.
Horari sessions: 19 de juliol:16.20h i 18.00h; 21 de juliol: 16 h.

L’ESOF és la cimera europea multidisciplinària més important sobre ciència que convoca l’organització europea Euroscience de forma biennal. Cada edició es fa en una ciutat diferent i Euroscience cedeix la gestió a una organització. Enguany ha estat la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI). Segons les previsions, hi participaran més de 3.000 científics, gestors polítics i empresaris i s’espera rebre uns 20.000 visitants, que podran accedir a les més de 70 exposicions i actes públics que ofereix aquest certamen.

Página web i programa: www.esof2008.org.