Celebració Càtedra Unesco de Bioètica de la Universitat de Barcelona

L'acte de presentació de la Càtedra UNESCO de Bioètica, que s'ha concedit a María Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret de la UB, ubicat al PCB. L'acte tindrà lloc el proper 11 de juliol a dos quarts de vuit del vespre, al Jardí Ferran Soldevila de l'Edifici Històric (Gran Via de les Corts Catalanes, 585).

La creació d'aquesta càtedra suposa un reconeixement internacional tant a María Casado com a l'activitat que desenvolupa l'Observatori de Bioètica i Dret, que du a terme una línia de recerca i transferència de coneixement pluridisciplinària entorn de les implicacions ètiques, socials i jurídiques de la biotecnologia i la biomedicina.

La UNESCO atorga la denominació de "Càtedra UNESCO" a unitats de docència i investigació establertes en una universitat, institució d'ensenyament superior o en un centre científic, que destaquin per la seva excel·lència acadèmica i encomana a aquestes entitats la missió d'organitzar activitats docents i de divulgació en un camp concret del coneixement considerat prioritari. Fins ara només hi havia sis Càtedres UNESCO en Bioètica al món. Aquesta és la primera que es concedeix a Espanya en aquesta disciplina.