6th Conference of the European Association for Critical Animal Studies. Barcelona

22.05.2019

Los días 22 a 24 de mayo de 2019 se celebra, en Barcelona, la 6th Conference of the European Association for Critical Animal Studies "Rethinking revolution: Nonhuman animals, antispeciesism and power", organizado por la Universitat Pompeu Fabra, Centre for Animal Ethics (CAE) y European Association for Critical Animal Studies (EACAS).

La Dra. Fabiola Leyton, miembro del Observatorio de Bioética y Derecho (OBD) y profesora del Máster en Bioética y Derecho y del Máster en Alimentación, Ética y Derecho, presenta la ponencia "Animals used in Research: Addressing new trend in Science from an anti-speciesist approach" y modera las mesas redondas sobre "Animal Ethics", "Political Theory" y "Nonhuman animals as food: In vitro and organic meat".

• Página web
  • Fecha y hora: miércoles 22 a viernes 24 de mayo de 2019, a las 9 h.
  • Lugar: Universitat Pompeu Fabra (Roc Boronat, 138, 08108 Barcelona).

Máster en Bioética y Derecho UB

Máster en Alimentación, Ética y Derecho UB