2nd PhD Day GenMicEst. Barcelona

01.02.2018

El día 1 de febrero de 2018 se celebra, en Barcelona, el "2nd PhD Day GenMicEst", organizado por estudiantes de doctorado del recientemente creado Departamento de Genéticas, Microbiología y Estadística de la Facultad de Biología de la Universidad de Barcelona (UB).

La Dra. Itziar de Lecuona, subdirectora del Observatorio de Bioética y Derecho (OBD), profesora del Máster en Bioética y Derecho y del Departamento de Medicina de la UB, imparte la Sesión de apertura del congreso: "What is responsible research and innovation for?".

• Web
  • Programa [PDF]
  • Fecha y hora: jueves 1 de febrero de 2018 a las 15h.
  • Lugar: Aula Magna del edificio Margalef de la Facultad de Biología de la UB (Avinguda Diagonal, 643, 08028 Barcelona).

RRI with Dr Itziar Lecuona

Responsible Research and Innovation (RRI) intends to align scientific research with the needs and prospects of the society with the support of several stakeholders. RRI estimates the potential connotations and social expectations with regard to research and innovation. In the last few years many efforts have been put to connect science and society and to get public engagement to the different research fields. Therefore, since RRI has become a topic of paramount importance, we are proud to announce that the expert Dr. Itziar Lecuona will give a talk on RRI in the PhD Day. You can find the abstract of the talk in the Programme Section.