XVI Congrés Mundial de Bioètica: "Bioethics post Covid-19: Responsibility and transparency in a globalized and interconnected world"

[[{"type":"media","view_mode":"media_original","fid":"2604","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"238","style":"font-size: 13.008px; width: 600px; height: 128px;","width":"1120"}}]]

Del 20 al 22 de juliol de 2022, tindrà lloc el "16th World Congress of Bioethics" ("XVI Congrés Mundial de Bioètica") a Basilea, Suïssa, i se celebrarà tant presencial com virtualment. L'Institute for Biomedical Ethics acollirà aquesta edició, que girarà al voltant del tema "Bioethics post Covid-19: Responsibility and transparency in a globalized and interconnected world" ("Bioètica post COVID-19: Responsabilitat i transparència en un món globalitzat i interconnectat").

Durant els tres dies, qualsevol persona pot participar, presencialment o de manera virtual, en diferents debats i xerrades sobre temes relacionats amb la bioètica. Fins el 30 de setembre de 2021 (convocatòria tancada), es poden presentar propostes d'aportacions i sessions. Pot consultar tota la informació i directrius sobre la convocatòria aquí.

A més, en el marc d'aquest esdeveniment, se celebraran:
  • El "Congress of the Feminist Approaches to Bioethics (FAB)" ("Congrés de les Perspectives Feministes de la Bioètica"), el 18 i el 19 de juliol.
  • Les Sessions de la Xarxa Iberoamericana de Bioètica, el 20 i el 22 de juliol. Per a aquestes sessions, hi ha una call for abstracts oberta fins el 15 de maig de 2022 (convocatòria tancada).

La Dra. Fabiola Leyton, professora associada de la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona, investigadora postdoctoral de l'Observatori de Bioètica i Dret i coordinadora editorial de la Revista de Bioètica i Dret, participarà en dues sessions al llarg del dimecres, 20 de juliol de 2022:
  • Presentació "Recommendations for Ethical Decision-Making on Patient Access to Special Care Units in Pandemic Situations" ("Recomanacions per a la presa de decisions ètiques sobre l’accés de pacients a unitats de cures intensives en situacions de pandèmia"), a les 8:45 h (hora de Basilea, UTC+2); part de la secció "Public health during a pandemic" ("Salut pública durant una pandèmia").
  • Presentació "Anthropocene, climate change, public health ethics and non human animals" ("Antropocé, canvi climàtic, ètica de la salut pública i animals no humans"), a les 16:30 h (hora de Basilea, UTC+2); part de la secció "Public health ethics" ("Ètica de la salut pública").