Webinar "La derogación de Roe v. Wade", amb María Casado, Mirentxu Corcoy, Florencia Luna i Ruth Macklin

Dimecres, 6 de juliol de 2022, tindrà lloc el webinar "La derogación de Roe v. Wade" ("La derogació de Roe v. Wade"), organitzat conjuntament per l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) - Càtedra Unesco de Bioètica de la Universitat de Barcelona i el Programa de Bioètica FLACSO Argentina.

El col·loqui tractarà sobre l'abast i les repercussions de la sentència de la Cort Suprema dels Estats Units del 24 de juny de 2022.

[[{"type":"media","view_mode":"media_original","fid":"3077","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"900","style":"width: 580px; height: 326px;","width":"1600"}}]]

Intervindran:

Dra. Florencia Luna (Flacso Argentina)
Doctora en Filosofia per la Universitat de Buenos Aires. Directora del Projecte Bioètica de FLACSO (Argentina). Investigadora superior del CONICET. Antiga Presidenta de l'International Association of Bioethics i assessora de l'Organització Mundial de la Salut.

Dra. Ruth Macklin (Albert Einstein College of Medicine)
Doctora en Filosofia i Master of Arts (Case Western Reserve University, Estats Units). Codirectora del Programa d'Entrenament en Ètica de la Investigació patrocinat pel Centre Fogarty. Directora de la Divisió d'Ètica Biomèdica del Departament d'Epidemiologia i Salut de les Poblacions de l'Albert Einstein College of Medicine de Yeshiva University, Nova York.

Dra. Mirentxu Corcoy (Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona)
Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona. Catedràtica Emèrita de Dret Penal. Membre de la Junta Directiva de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Dra. María Casado (Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona)
Doctora en Dret per la Universitat Complutense de Madrid. Catedràtica acreditada de Filosofia del Dret. Fundadora de l'Observatori de Bioètica i Dret i Titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona.

Publicacions relacionades:

L'Observatori de Bioètica i Dret, Flacso Argentina i les participants en aquest webinar han tractat la temàtica de la interrupció voluntària de l'embaràs extensament, a través de publicacions, documents i articles, que pot consultar a continuació:

Document sobre la interrupció voluntària de l'embaràs (2008)

Document sobre l'objecció de consciència en sanitat (2007)

Dossier monogràfic "Estrategias políticas y judiciales en el debate por la legalización del aborto en Latinoamérica", coordinat per J. Arosteguy i S. Deza. Núm. 43 de la Revista de Bioètica i Dret i Perspectives Bioètiques (2018)

CASADO, M., (2014). Consecuencias para las mujeres y su salud de la posible reforma de la ley del aborto. Gaceta Sanitaria, vol. 28. núm. 6.

CASADO, M., & LUNA, F. (2014). Cuestiones de Bioética en y desde Latinoamérica.

CASADO, M., LUNA, F., & VÁZQUEZ, R. (2014). Género y bioética. Suprema Corte de Justicia de la Nación.

CASADO, M., (2008). A propósito del aborto. Revista de Bioètica i Dret, núm. 12.

LUNA, F., & SALLES, A. L. (2008). Bioética: nuevas reflexiones sobre debates clásicos (Vol. 9). Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.

LUNA, F. (2001). Ensayos de Bioética: reflexiones desde el Sur. Distribuciones Fontamara.

El webinar se celebrarà en obert; qualsevol persona interessada en la matèria es podrà connectar. Imprescindible inscripció prèvia.
  • Data i hora: dimecres, 6 de juliol de 2022, de 19 h a 20:30 h (hora d'Espanya, UTC+2) / de 14 h a 15:30 h (hora d'Argentina, UTC-3)

• Lloc: format virtual (retransmissió via Zoom)

• Formulari tancat

• Veure vídeo del webinar