VII Conferències Josep Egozcue. Barcelona

Els dies 25 i 26 de juny de 2014 tenen lloc, a Barcelona, les VII Conferències Josep Egozcue, organitzades per la fundació Víctor Grífols i Lucas. Participa com a ponent convidat Peter Singer, professor de Bioètica de la Universitat de Princeton.

Les Conferències Josep Egozcue s’han consolidat com la cita anual de la Fundació amb experts internacionals en bioètica. Daniel Callahan, Eric Cassell, Ruth Macklin, Mark Siegler, Thomas Murray i Carol Gilligan han estat convidats en les darreres edicions per donar la seva visió ètica de les ciències de vida. Aquest any la Fundació ha convidat a Peter Singer, professor de Bioètica de la Universitat de Princeton.

És un dels filòsofs més prestigiosos a nivell internacional. D’entre els seus llibres més reconeguts destaquen Ética práctica, un dels manuals d’ètica aplicada de referència, i Liberación animal, on reivindica els drets dels animals i
nega la creença que l’espècie humana sigui superior a la resta d’espècies. Ha estat president fundador de l’Associació Internacional de Bioètica i coeditor i cofundador de la publicació Bioethics.

Actualment col·labora en el projecte “the life you can safe”, un moviment altruista que lluita contra la pobresa extrema. Aquest moviment defensa que una vida ètica implica l’ús d’algunes de les nostres riqueses i recursos per millorar les vides dels que són menys afortunats que nosaltres.