Vídeos IV Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO de Bioètica UB sobre la Declaració Universal de Bioètica i Drets Humans de la UNESCO: "Intimitat i confidencialitat: protecció de dades de salut"

IV Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO de Bioètica UB sobre la Declaració Universal de Bioètica i Drets Humans de la UNESCO: "Intimitat i confidencialitat: protecció de dades de salut". Organitzat per l'Observatori de Bioètica i Dret - Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona, ​​amb la col·laboració de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) de la Generalitat de Catalunya.

21 de gener de 2011, Auditori Antoni Caparrós, Parc Científic de Barcelona, ​​Universitat de Barcelona

Sessió de matí:

• Presentació del IV Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO de Bioètica UB sobre la Declaració Universal de Bioètica i Drets Humans de la UNESCO: "Intimitat i confidencialitat: protecció de dades de salut"
    Dídac Ramírez, Magnf. Sr. Rector de la Universitat de Barcelona.
    María Casado, Directora de l'Observatori de Bioètica i Dret - Càtedra UNESCO de Bioètica i del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.
    Esther Mitjans, Directora de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) de la Generalitat de Catalunya.
  • Conferència "Intimitat i confidencialitat en recerca biomèdica i del comportament"
    Ruth Macklin
    , Professora de Bioètica, Departament de Salut Pública, Facultat de Medicina, Albert Eintein College, Nova York (EEUU).
  • Taula Rodona "Història clínica compartida i confidencialitat"
    Presenta i coordina:

Lidia Buisán, Metge, Cap de l'Àrea d'Anestesiologia i Reanimació de l'Hospital General de l'Hospitalet, Professora d'Ètica Mèdica de la Universitat de Barcelona i membre de l'Observatori de Bioètica i Dret UB.

Ponències:
    Leonor Ancochea, Metge d'Atenció Primària i Directora d'Equip, EAP Dreta de l'Eixample.
    Xavier Conill, Director de Planificació i Desenvolupament, Corporació de Salut del Maresme i la Selva.
    Joan Guanyabens, Coordinador General de les TIC, Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
    Carles San José, Cap d'Àrea d'Inspecció, Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

Sessió de tarda:

• Conferència "Biobancs per al futur: consentiment, confidencialitat i govern en la recerca en biobancs"
    Patricia Kosseim
    , Advocada General, Direcció de Serveis Jurídics, Polítics i Parlamentaris, Comissariat de Protecció de Dades de Canadà.
  • Taula rodona "Mostra biològiques d'origen humà i protecció de dades personals"
    Presenta i coordina:
    Ana Sánchez Urrutia, Professora Titular de Dret Constitucional, Universitat de Barcelona, ​​membre del Consell Assessor de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades i membre de l'Observatori de Bioètica i Dret UB.

Ponències:
    Gemma Marfany, Professora Titular de Genètica de la Universitat de Barcelona i membre de l'Observatori de Bioètica i Dret UB.
    Cristina Dietrich, Responsable de Projectes Normatius i Estudis Jurídics, Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
    Joan Brunet, Metge, Coordinador de Recerca i Cap del Servei d'Oncologia Mèdica de l'Institut Català d'Oncologia-Girona, i Màster en Bioètica i Dret UB.
    Marta Torrabadella, Metge, Responsable del Programa Concòrdia per a la Donació de Sang de Cordó, Banc de Sang i Teixits.
  • Cloenda del IV Seminari