Ús de dades massives en situacions de crisi

01.12.2016

El passat dijous 24 de novembre l'Associació de Bioètica i Dret i d'Alumni & Friends del Màster de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona (UB) va realitzar la sessió "Ús de dades massives (Big Data) en situació de crisi", a càrrec del Dr. Carlos Castillo, investigador de EURECAT. L'esdeveniment es va dur a terme a la sala d'actes de l'Hospital de Barcelona i va comptar amb un públic nombrós.

Les xarxes socials són una força que no es pot controlar però sí que es pot conduir, si s'aconsegueix separar la informació rellevant del "soroll". El Dr. Carlos Castillo i el seu equip han estudiat la reacció dels usuaris de xarxes socials davant desastres naturals i recentment ha publicat el llibre Big Crisis Data. La seva investigació ha intentat determinar si les xarxes socials contribueixen a la sensació d'inseguretat davant un desastre natural o si, contràriament, ajuden a resoldre la situació. Va il·lustrar la sessió amb exemples de bones pràctiques on les xarxes socials han ajudat en situacions de desastres i va establir patrons comuns de reacció davant moments de crisi. Així mateix, ha remarcat que treballar amb dades personals implica treballar amb persones, raó per la qual hi ha aspectes ètics de rellevància a tenir en compte.