Taula rodona "El Principio de Precaución y la pandemia: ¿qué hemos aprendido?", amb María Casado, Aída Kemelmajer i Eleonora Lamm

El 13 d'abril de 2022, el Comité Nacional de Ética en la Ciencia y la Tecnología (CECTE) organitza la jornada "Ética en la ciencia y la tecnología y pandemia: ¿qué hemos aprendido?" ("Ètica a la ciència i la tecnologia i pandèmia: què hem après?"), a Buenos Aires, Argentina.

Una primera part de l'esdeveniment constarà de la presentació del llibre "Ética en la Ciencia y la Tecnología: Homenaje a Otilia Vainstok", una obra que reuneix treballs d'integrants i exintegrants del CECTE, en record de la que va ser la primera coordinadora de l'organisme.

A continuació, se celebrarà la taula rodona "El Principio de Precaución y la pandemia: ¿qué hemos aprendido?" ("El Principi de Precaució i la pandèmia: què hem après?"), on es debatrà sobre la producció i l'accés a les vacunes fora dels països centrals, i els riscos de discriminació que això suposa.

La Dra. Eleonora Lamm, Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona, ​​consultora del Programa Regional de Bioètica de la UNESCO (Seu Montevideo) i integrant del CECTE, coordinarà aquesta taula, en la qual participaran:

• La Dra. María Casado, titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica, fundadora de l'Observatori de Bioètica i Dret i directora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

• La Dra. Aída Kemelmajer, catedràtica de Dret Civil de la Universitat de Cuyo, antiga magistrada de la Cort Suprema de Mendoza (Argentina) i membre de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.