Taula rodona "La eutanasia y su regulación legal", organitzada per l'Observatori de Bioètica i Dret i l'Associació Dret a Morir Dignament de Catalunya (format híbrid i en obert)

El 3 de novembre de 2022, se celebra la taula rodona "La eutanasia y su regulación legal" ("L'eutanàsia i la seva regulació legal"), organitzada per l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona i l'Associació Dret a Morir Dignament de Catalunya (DMD-CAT).

[[{"type":"media","view_mode":"media_original","fid":"3204","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"2200","style":"width: 500px; height: 500px; border-width: 1px; border-style: solid;","width":"2200"}}]]

El Dr. Víctor Méndez obrirà l'acte per parlar de "La importancia de la cuestión de la eutanasia" ("La importància de la qüestió de l'eutanàsia"), una perspectiva des de la filosofia del dret i la bioètica.

La taula rodona constarà de dues ponències a càrrec de membres de la DMD-CAT: Isabel Alonso Dávila oferirà una perspectiva històrica de la qüestió, i Ramon Riu Fortuny aportarà una anàlisi jurídica de la regulació actual a Espanya.

El Dr. Ricardo García Manrique tancarà l'acte, exposant l'impacte normatiu dels documents publicats pel grup d'opinió de l'Observatori de Bioètica i Dret sobre la matèria.

Arran de l'aprovació de la Llei orgànica 3/2021 de regulació de l'eutanàsia a Espanya el 24 de març de 2021, l'Observatori de Bioètica i Dret va publicar el document en obert "Anàlisi sobre l'impacte normatiu dels documents de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) relatius a l'eutanàsia i reptes de futur".

En aquest text, la Dra. Blanca Bórquez, la Dra. María Casado i la Dra. Mirentxu Corcoy repassen el nou marc normatiu, revisen les qüestions no resoltes i els reptes de futur que planteja, i realitzen una retrospectiva de totes les propostes i recomanacions sobre la matèria que l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) ha presentat al llarg dels seus 25 anys d'història, i que han estat recollides en aquesta nova regulació.

Així mateix, també està disponible el podcast "Impacto y retos de la nueva regulación de la eutanasia en España a la luz del trabajo del Observatorio de Bioética y Derecho" ("Impacte i reptes de la nova regulació de l'eutanàsia a Espanya a la llum del treball de l'Observatori de Bioètica i Dret"), en el qual les autores exposen alguns dels punts desenvolupats en el document.

Pot consultar les publicacions de l'Observatori de Bioètica i Dret sobre l'eutanàsia que han tingut un impacte normatiu, reflectint-se en la nova llei, en els següents enllaços:

La taula rodona se celebrarà en obert i en format híbrid (presencial i en línia); hi podrà assistir o connectar-se qualsevol persona interessada (imprescindible inscripció prèvia).
  • Data i hora: dijous, 3 de novembre de 2022, a les 17 h (hora d'Espanya, UTC+1)

• Lloc: Saló de Graus de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona (Edifici Principal, Avinguda Diagonal, 684, 08034 Barcelona)

• L'acte també es retransmetrà via Zoom

• Programa de la taula rodona