Sol·licitud d'articles originals sobre intel·ligència artificial, robòtica i la Internet de les coses per al número 46 de la Revista de Bioética y Derecho

26.06.2018

La Revista de Bioètica i Dret obre aquest call for papers per a un monogràfic dedicat a la intel·ligència artificial, la robòtica, i la Internet de les coses.

L'interès per les implicacions bioètiques, socials i jurídiques d'aquests nous avanços ha crescut de forma significativa en els últims anys arran del desenvolupament de les noves tecnologies que ens acosten a un món que semblava més propi de la ciència ficció. Per això, us convidem a presentar articles sobre aquests temes, que poden abastar, entre altres, les qüestions següents:

• Concepte de persona, robot i cíborg
  • Els menors d'edat, la robòtica i Internet
  • Impacte en la llibertat i la privacitat de les persones
  • Presa de decisions automatitzades i algoritmes
  • Lovotics, el desenvolupament afectiu persona-persona o persona-robot
  • Seguretat i ciber-seguretat
  • Tecnologies assistives i domòtica
  • Moneda digital o cripto-moneda (Blockchain)
  • El rol del Big Data en la GDPR, biaix i discriminació digital

La revista acceptarà treballs originals escrits en castellà, català, francès, anglès, portuguès o italià, amb una extensió màxima de 6000 paraules, incloses referències, bibliografia, taules i gràfics. Cal enviar el fitxer, exclusivament en format MS Word, lletra Cambria o Arial 12, a doble espai, per mitjà d’aquest enllaç. Els articles originals seran revisats per parells i només seran publicats aquells articles que superin el procés de selecció.

• Data de tancament per a l'enviament de col·laboracions: 1 de desembre de 2018

La Revista de Bioética y Derecho és una publicació quadrimestral de l'Observatori de Bioètica i Dret -Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona, que es dirigeix a les persones interessades per la bioètica aplicada a la salut i les noves tecnologies, en el marc del respecte als Drets Humans i amb un enfocament metodològic plural, laic i interdisciplinari. La nostra revista aquesta indexada en SciELO, Erih Plus, IBECS, Carhus+, Redalyc, Latindex Catálogo, entre altres índexs i repositoris de qualitat reconeguda.