S'ha celebrat la Jornada "Alimentación, Ética y Derecho" en el campus de Alimentación de Torribera (UB)

20.05.2016

El dia 19 de maig de 2016 es va celebrar la Jornada "Alimentació, Ètica i Dret", organitzada per l'Observatori de Bioètica i Derecho (OBD) i el Màster en Alimentació, Ètica i Dret de la Universitadt de Barcelona (UB). L'objectiu d'aquesta va ser analitzar, des d'una perspectiva interdisciplinària, el paper de l'ètica i del dret en la innovació i la recerca alimentària.

La jornada va ser presentada pel Dr. Màrius Rubiralta, Director del Campus d'Alimentació de Torribera UB i la Dra. María Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), del Màster en Bioètica i Dret i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB. Posteriorment, el Dr. Pere Puigdomènech, Director del Centre de Recerca en Agrogenómica i miembre del Grup Europeu d'Ètica en Ciència i Noves Tecnologies (EGE) va exposar sobre l'ètica i l'alimentació a la lum de las activitats de l'EGE.

A mig matí va tenir lloc la Taula rodona sobre Administració Pública, Qualitat i Seguretat Alimentària, que va comptar amb la participació de Icíar Fierros, Cap de Servei de Sotsdirecció General de Coordinació de'Alertes i Programació del Control Oficial de l'Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) i de María Rosa Biel Canut, inspectora agroalimentària de la Subdirecció General d'Inspecció i Control Agroalimentari del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya. A continuació es va prosseguir amb la Taula rodona sobre el rol del Drert Alimentari actual en la innovació i el comerç internacional d'aliments, que va comptar amb la participació de Teresa García López, responsable d'Assumptes Regulatoris del Grup DEOLEO, i el Dr. Daniel Ramón Vidal, Director General de Biopolis, S.L. Ambdues mtaules van ser moderades moderadas per Maria Jose Plana, miembre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) i co-directora del Màster en Alimentació, Ètica i Dret UB.

L'última Taula rodona de la jornada va desenvolupar el tema de la innovació responsable, alimentació i salut en el marc de la política de recerca de la Unió Europea, i va comptar amb la participació de la Dra. Itziar de Lecuona, miembre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), co-directora del Màster en Alimentació, Ètica i Dret i profesora del Màster en Bioètica i Dret de la UB, i de Atia Cortés, Msc. Enginyera Informàtica i miembre del Grup de Recerca en Inteligencia Artificial de la Universitat Politècnica de Catalunya.

La jornada va ser clausurada pel Degà de la Facultat de Dret UB, el Dr. Xavier Pons Ràfols.

Jornada "Alimentación, Ética y Derecho"