Sessió "Se vende cuerpo. El debate sobre la venta de órganos", diàleg sobre el llibre amb el seu autor, Ricardo García Manrique

El 21 d'abril de 2022, l'Associació de Bioètica i Dret (ABD) organitza la sessió "Se vende cuerpo. El debate sobre la venta de órganos", un diàleg sobre el llibre amb el seu autor, el Dr. Ricardo García Manrique, catedràtic de Filosofia del Dret de la Universitat de Barcelona, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) i part del Grup de Recerca Consolidat "Bioètica, Dret i Societat".

[[{"type":"media","view_mode":"media_original","fid":"2929","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"900","style":"width: 600px; height: 338px;","width":"1600"}}]]

El llibre "Se vende cuerpo. El debate sobre la venta de órganos" (Herder Editorial, 2021) analitza la possible legitimitat de l'establiment d'un sistema de compravenda d'òrgans humans destinats a trasplantament.

Els grans avenços de la medicina i la cirurgia ofereixen, cada cop més, la possibilitat de salvar vides i de millorar considerablement la seva qualitat gràcies al trasplantament d'òrgans. Això, però, obre un complex debat ètic entre el dret dels/les malalts/es a la millor atenció mèdica i el dret a la integritat corporal de cada persona.

Actualment, hi ha molts més pacients esperant un trasplantament que donants. Això fa que, en moltes societats, es consideri automàticament cada difunt/a com a donant d'òrgans si no hi ha una declaració explícita de no donar. La situació encara es torna més complexa quan l'objecte del debat són els òrgans de persones vives.

En aquest llibre, el Dr. García Manrique intenta donar resposta a les nombroses qüestions que es plantegen al voltant de la possibilitat d'un sistema de compra i venda d'òrgans. Es tracta d'una obra fonamental, en un moment en què la política ja no pot continuar ignorant aquest tema, sinó que ha de legislar d'acord amb la nostra visió sobre el cos i l'ésser humà.

El diàleg el completarà el Dr. Fernando José García López, president del Comitè d'Ètica de la Investigació de l'Institut de Salut Carlos III (ISCIII), president de l'Associació de Bioètica i Dret (ABD) i membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona.