Sessió en obert "Impacto y retos de la nueva regulación de la eutanasia en España a la luz del trabajo del Observatorio de Bioética y Derecho"

El pròxim 17 de juny de 2021, l'Associació de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona organitza la sessió "Impacto y retos de la nueva regulación de la eutanasia en España a la luz del trabajo del Observatorio de Bioética y Derecho" ("Impacte i reptes de la nova regulació de l'eutanàsia a Espanya en vista del treball de l'Observatori de Bioètica i Dret"); en obert per a qualsevol persona que estigui interessada en el tema i vulgui accedir-hi.

Temàtica:

Arran de la nova llei de l'eutanàsia aprovada a Espanya el passat 24 de març de 2021, des de l'Observatori de Bioètica i Dret, realitzem una retrospectiva de totes les propostes i recomanacions sobre la matèria que hem presentat al llarg dels nostres 25 anys d'història, i que han estat recollides en aquesta nova regulació.

A més, en aquesta sessió, es revisaran les qüestions no resoltes per la nova normativa i els reptes de futur que planteja.

Aquests punts s'examinen en el document "Anàlisi sobre l'impacte normatiu dels documents de l'Observatori de Bioètica i Dret relatius a l'eutanàsia i reptes de futur", del qual es va publicar una primera versió l'abril de 2021 i que s'ha actualitzat recentment (juny de 2021).

Ponents:

Blanca Bórquez, doctora en Dret per la Universitat de Barcelona; membre i investigadora de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

María Casado, fundadora de l'Observatori de Bioètica i Dret i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona; directora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Mirentxu Corcoy, catedràtica i directora del Departament de Dret Penal de la Universitat de Barcelona; membre de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Li convidem a consultar totes les publicacions que l'Observatori de Bioètica i Dret ha elaborat sobre la disposició de la pròpia vida, l'ajuda al suïcidi i l'eutanàsia durant els seus 25 anys d'història i que, finalment, han tingut un impacte normatiu, reflectint-se en la nova llei:

Data i hora: 17 juny de 2021, a les 18:30h

Lloc: format virtual, mitjançant la plataforma Blackboard Collaborate

Per accedir a la sessió, es pot inscriure aquí.

[[{"type":"media","view_mode":"media_original","fid":"2592","attributes":{"alt":"","class":"media-image","data-thmr":"thmr_56","height":"900","style":"width: 600px; height: 338px;","width":"1600"}}]]