Sessió en obert "Gestación por sustitución: el debate continúa", organitzada per l'Associació de Bioètica i Dret

El proper 5 de maig de 2021, l'Associació de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona organitza la sessió "Gestación por sustitución: el debate continúa"; en aquesta ocasió, en obert per a qualsevol persona que estigui interessada en el tema i vulgui accedir.

Temàtica:

La gestació per substitució, o maternitat subrogada, permet a una parella (o a una sola persona) tenir un/a fill/a mitjançant la col·laboració d'una dona gestant, que es compromet a sotmetre's a tècniques de reproducció assistida per quedar embarassada, i a lliurar el/la bebè que neixi a les persones que l'encarreguen, mitjançant contraprestació o de forma gratuïta.

Aquesta pràctica pot ser concebuda com un acte de generositat de la gestant o com un acte d'explotació, dos punts de vista que han obert un ardu debat en els últims anys.

En aquesta sessió, proposem una xerrada entre una autora i un autor que han escrit sobre la matèria des de posicions diferents, per abordar les qüestions ètiques i legals que suscita.

Ponents:

Eleonora Lamm, Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona.
Subdirectora de Drets Humans a la Suprema Corte de Justicia de Mendoza, Argentina, i Consultora de Bioètica i Ètica de les Ciències de la UNESCO.

Miguel Ángel Torres Quiroga, Doctor en Filosofia per la Universitat Autònoma de Madrid.

Sobre aquesta mateixa temàtica, li convidem a consultar un altre dels nostres documents: "Document sobre gestació per substitució" (2019).
  • Data i hora: 5 de maig de 2021, a les 19h

• Lloc: format virtual, mitjançant la plataforma Blackboard Collaborate

Per accedir a la sessió, es pot inscriure aquí.

[[{"type":"media","view_mode":"media_original","fid":"2578","attributes":{"alt":"","class":"media-image","data-thmr":"thmr_56","height":"900","style":"width: 600px; height: 338px;","width":"1600"}}]]